Projekt Ruce na prsa zakončí svou roční kampaň v brněnské Olympii

Kurzy, vzdělání, konference

Jak se provádí samovyšetření prsu, si mohou naposledy letos vyzkoušet ženy a dívky v moravské metropoli, kam zavítá Dialog Jessenius se svojí preventivní kampaní Ruce na prsa. V obchodním a zábavním centru Olympia Brno bude edukativní stánek se speciálním modelem prsou k dispozici od 8. do 20 července.

Jednou z prvních žen, která zde projde odbornou instruktáží, bude v úterý 8. července v 11. hodin filmová a divadelní herečka Pavla Vitázková. Půjde tak příkladem ženám a dívkám, které si na speciálním fantomu budou mít možnost vyzkoušet nejen, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří. Stejně jako ona mohou ženy a dívky získat praktické zkušenosti i užitečné rady v obchodním a zábavním centru Olympia Brno (v blízkosti Sushi Pointu) denně od 11. do 19. hodiny. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů.

Brněnská Olympia je poslední zastávkou edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září 2013 s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás. „Při dosavadních návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 3500 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek,“ uvádí ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová a doplňuje: „Ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc.“

OBECNĚ O KAMPANI RUCE NA PRSA

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7 000. „Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“

Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítal Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.

V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.   





Účinkují

filmová a divadelní herečka Pavla Vitázková





Termíny