Ruce na prsa v OC Fenix

Kurzy, vzdělání, konference

Jak se provádí samovyšetření prsu, si mohou od 4. února vyzkoušet ženy a dívky v dalším obchodním centru, kam zavítá Dialog Jessenius se svojí preventivní kampaní Ruce na prsa. V nákupním centru Fénix bude edukativní stánek se speciálním modelem prsou k dispozici až do 16. února.

Jednou z prvních žen, která zde projde odbornou instruktáží, bude v úterý 4.února v 16.00 hodin známá herečka Markéta Hrubešová. V Horní pasáži nákupního centra Fénix (vedle obchodu Camaieu) tak ženy a dívky mohou získat praktické zkušenosti i užitečné rady denně od 11.00 do 19.00 hodiny. Na speciálním fantomu si vyzkouší nejen, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznají, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů.

Nákupním centru Fénix je další zastávkou edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září loňského roku s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás. „Při loňských návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 1100 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek,“ uvádí ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová a doplňuje: „ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc“

OBECNĚ O KAMPANI RUCE NA PRSA

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7 000. “Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“ 

Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.

V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy. 

S projektem Ruce na prsa se mohou ženy setkat nejen v obchodních centrech, ale třeba při přednáškách v sídlech sokolských organizací pro celé ČR nebo také v čekárnách gynekologických ordinací prostřednictvím krátkého instruktážního videa, v němž Martin Stránský (český Dr. House) radí mladé dívce, jak při samovyšetření postupovat.

Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC, za významné podpory  generálního partnera Nadace Agrofert, hlavního partnera ING Životní pojišťovny a jejího projektu For You, logistického partnera AAA Auto, a ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu, Českou obcí Sokolskou a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.

Více informací o projektu na www.rucenaprsa.cz





Účinkují

Markéta Hrubešová





Termíny