Mína Mládková - Průřez

Výstava

Galerie 4 zve na výstavu fotografií Míny Mládkové Průřez z cyklu „Retrospektiva“.

Mína Mládková

Narozena 1969 v Českých Budějovicích.

Už od počátku své fotografické tvorby bylo středem jejího tvůrčího zájmu zachycení tělesnosti.

V roce 2007 založila skupinu Jihoženským okem, sdružení, jehož cílem je podpora a propagace současné umělecké fotografie s úmyslem ukázat specifika ženského pohledu v médiu fotografie.

Je provozovatelkou oděvní galerie Mata Hari v Českých Budějovicích a v Českém Krumlově.

 

V Galerii 4 představí 8 fotografických cyklů: Neopiktorialismy, Babička v lázních, Šípková Růženka, Neděle, Sen Tygra, Sofa, Detail mě a Věneček.

Neopiktorialismy (1996–1999). Černobílá analogová fotografie. Portréty, akty. Fotografie byly inspirované a ovlivněné tvorbou Drtikola, Stieglitze, Westona. Je tu výrazná hra světel a stínů na fotografovaném lidském těle.

Babička v lázních (2006). Barevné digitální fotografie. Na pozadí klasicistických a historizujících interiérů starých lázní vytvořila sérii aktů a portrétů, jako podobenství příběhu svojí babičky, (vychovávanou v odlesku buržoazní rodiny), která v lázních nacházela únik z reality socialistické úřednice.

Šípková Růženka (2008). Barevné digitální fotografie. Akty, portréty v exteriérech. Využívá ostré přirozené světlo. Panenská čistota, secese, Art deco, podzim v přírodě, to vše může být klíčem k vnímání těchto fotografií.

Neděle (2009). Barevné digitální fotografie. Soubor zachycující obyčejné nedělní ráno mladé ženy-single. Subjektivním pohledem v tomto souboru nastoluje otázku identity a individuality životního stylu současného mladého člověka.

Sen Tygra (2011). Barevné digitální fotografie. Autorka zde použila techniku snímání skrz kaleidoskopické lustrové sklíčko, co jí umožnilo vyjádření příběhu snícího tygra, který je izolován v betonovém kotci zoo, sní v něm o savanách, touze po svobodě a volném prostoru.

Sofa (2011). V tomto souboru se vrací k černobílé analogové fotografii, negativu na střední formát a k vizualitě estetiky podobné jejím fotografiím z konce 90. let. Autorka se v něm zaobírá vztahy stejného pohlaví a považuje tento soubor za rozpracovaný, kterému se chce v současnosti ještě dál věnovat.

Detail mě (2012–1013). Barevné digitální fotografie. Záměrně expresivní deformace portrétů vedoucí až ke komiksovým výsledkům.

Věneček (2013). Barevné digitální fotografie. Symbol nevinnosti přenesený do dekadentního pojetí ztráty svobody a odcizení.

Kurátorem výstavy je Miro Švolík.









Kontakty

www.galerie4.cz

Termíny