TANEC MAGNETICKÉ BALERÍNKY / Andrea Miltnerová a Jan Komárek

Divadlo

Pohybová retroexprese / 30 min / jazykově bezbariérové

 

Pohyb v kontextu obrazu a zvuku - obraz a zvuk v pohybu. Magnetická balerínka těká uprostřed minimálního, avšak mnohodimenziálního prostoru, který umožňuje rozšířené vnímání a prožívání tance. Intenzivní pohybové sekvence ve spojení se zvukovou koláží a

úzce napojeným, pohyblivým světelným designem, předkládají nenásilné, místy iritující, jindy zranitelné osobní svědectví o urputné obsesi pohybem, o něžné vzpomínce na dětství, o věčném plameni, který v člověku hoří, dokud ho nespálí na prach...

 

Zkušená tanečnice a choreografka tímto sólem posouvá hranice svého etnochoreologického výzkumu a vrhá do prostoru kolem nové poznatky z hloubkové analýzy pohybu.

 

Recenze z předchozích představení:

 

Říjnová premiéra (Barokní tělo odhaleno), velmi zapůsobila celkovou atmosférou a lze se po právu domnívat, že představení bude možné zařadit k nejobjevnějším netradičním tanečním projektům v této sezóně. (Helena Kozlová, opera.scena.cz)

Představení je estetickým zážitkem krásy a dokonalosti. (Barokní tělo odhaleno - Lenka Eidlpesová , Taneční zóna)

 

Andrea Miltnerová
Britská tanečnice a choreografka českého původu, která žije trvale v Praze, se už řadu let koncentruje na barokní tanec a jeho kreativní fúzi s dalšími tanečními technikami, především současným tancem. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Do Prahy přišla za souborem baletu Národního divadla. Tančila i v několika muzikálových produkcích. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců.
Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, např. Barokní tělo odhaleno, Pentimento a Vertikální horizontála. Spolupracuje se souborem staré hudby Collegium Marianum a Collegium 1704. Její současný taneční, sólový projekt Fractured,  byl velice úspěšně uveden v Polsku a na euro-scene Leipzig a je pozván do divadla Korzo v Den Haag v Holandsku.

Jan Komárek

Studoval UMPRUM, obor grafika, poté vystřídal různá zaměstnání a v roce 1983 emigroval do Francie, kde založil Mimo theatre a působil jako klaun a loutkář. Po dvou letech odešel do

Kanadského Toronta, založil autorské, pohybové divadlo s živou hudbou, Sound Image Theatre. Několikrát získal prestižní cenu Dora Mavor Moore za nejlepší inscenaci, design, scénickou hudbu a režii. V roce 2001 se Komárek přestěhoval zpět do Prahy, kde tvoří pohybové a taneční, autorské projekty, jako například: Tanec papírových tanečnic, Kampa sonáta (Pražské quadrienále 2011), anebo Utroby krávy (Košické Divadlo na peroně ). Krom toho pracuje jako světelný designer převážně na poli alternativní scény a uspořádal i několik výstav svých fotografií. V roce 2009 získal cenu Divadelní osobnost roku, udělovanou Festivalem Next wave a v roce 2010 cenu za světelný design, udělenou v rámci Festivalu Tanec Praha.

 

Choreografie a interpretace: Andrea Miltnerová, režie, zvukový a světelný design: Jan Komárek, produkce: Motus o.s. 









Termíny