Instalace Přízrak studentů designu na VŠUP

Výstava

Instalace vytvořená studenty designu z pražské Vysoké školy umělecko-průmyslové uvádí v avantgardní podobě novou kolekci značky Nike Sportstwear jaro 2011. Netradiční showroom Nike se nachází v objektu M Factory a od 26. do 29. listopadu bude přístupný i pro širokou veřejnost. Projekt na pomezí módy a umění představuje první výsledek plánované dlouhodobé spolupráce Nike s ateliérem designu VŠUP.

 

Instalaci s názvem Přízrak navrhl a realizoval team Mutanta studentů pátého ročníku VŠUP – Daniel Gonzalez, Richard Rozhoň a Tomáš Varga.

 

Nová kolekce Nike Sportswear pro sezonu jaro 2011 je inspirována bohatou běžeckou historií. Tým návrhářů Nike se snaží nejen připomenout slávu proslulých sportovních produktů, ale také přinášet sportovcům inovace. Legendární boty i oblečení dostávají vyspělejší tvary a střihy a kombinací nejlepších produktů z minulosti vytvářejí nový styl. Kolekce jaro 2011 Nike Sportswear znovu objevuje ty největší ikony. Inovace a nový design vytvářejí z těchto legend produkty pro novou éru běžců – pro tvůrčí osobnosti
i zarputilé sportovce.

 

Team Mutanta vidí kolekci specifickým pohledem. „Přízrak, zosobnění nenávisti k běhu, sbírá své poslední síly po nekonečném sprintu k poslednímu skoku, aby ukončil tohle utrpení drtivým dopadem,“ říká Daniel Gonzalez.

 

Spolupráce společnosti Nike s  ateliérem designu na VŠUP v Praze, vedeným doc. Michalem Froňkem a doc. Janem Němečkem za pomoci asistenta Mgr. A. Michala Maláška, bude pokračovat i v budoucnu. „Vždy nesmírně vítáme propojení firem a výrobců, kteří umějí tento potenciál využít a vytvořit kvalitní společné dílo. Nike pro mě osobně znamená cestu kreativity, výzkumu a vývoje v dané oblasti. Cestu, která zaznamenala v uplynulých třiceti letech raketový nástup na celosvětový trh. Instalace, kterou studenti pro příští rok vytvořili, je počátkem našeho dlouhodobého partnerství se značkou Nike. Dalším důležitým úkolem je zapojit do tohoto procesu další ateliéry naší školy,“ uvedl Michal Froněk.

 

„Představení Nike Sportswear kolekce je jen začátkem naší dlouhodobé spolupráce s VŠUP a jejími studenty,“ souhlasí Michal Brabec, marketingový manažer Nike pro Českou republiku a Slovensko. „Cílem tohoto projektu není pouze prezentace našich produktů netradičním způsobem, ale hlavně oboustranná pomoc při realizaci vlastních nápadů jak samotných studentů, tak značky Nike na českém trhu.“ 

 

Nová kolekce Nike Sportswear jaro 2011 je vystavena v komplexu M Factory, Osadní 35, Praha 7 a bude pro veřejnost přístupná ve dnech 26. – 29. listopadu od 10 do 18 hodin.

www.mfactory.cz









Termíny